jennytanghoj

Alla inlägg under mars 2013

Av Jenny Tanghöj - 30 mars 2013 22:36


Vaknade hos Felicia idag. Vi åt en smarrig frukost och så drog vi iväg tillsammans med min lilla familj till Västerås för att kolla på möbler och besöka lager 157. Hittade äntligen möbler till mitt rum och så införskaffades två nya tröjor och ett par solglasögon från lager 157.
Hemma möttes jag av två glada fyrbentingar så passade på att köra ett litet träningspass med Kex mitt i allt glädjerus. Gick riktigt bra och glädjetrollet bjöd på en del fina saker. Bra dag med andra ord! :)

Av Jenny Tanghöj - 30 mars 2013 01:43


Långfredagen som blev till snabbfredagen. Började med en trevlig förmiddag på klubben och avslutas nu hemma hos Felicia med ännu en mysig tjejkväll. Behöver jag säga att jag älskar mina vänner? Puss på er!

Av Jenny Tanghöj - 29 mars 2013 05:58


Som vanligt är jag vaken supertidigt. Legat o vridit mig i sängen från halv 5 efter en timme gav jag upp, ingen mer sömn här inte.
Det var en ganska förstörd jenny som gick på lov igår. Failade så hårt på matteprovet att det va droppen. Allt bara släppte och inte blev det bättre när en av social pedagogerna/kuratorn på skolan hittade mig grinandes i korridoren med fina Johanna som försökte trösta. <3 Men nu är det lov vilket är skönt som bara den!! Äntligen! Och första lovdagen börjar med en ungdomsgruppsträff och slutar hos Felicia med tjejorna. :)

:D

Av Jenny Tanghöj - 27 mars 2013 16:27

Min glädjeboll <3

Glada miner, skratt och sol! Bortsett från dunder huvudvärken som kom från ingenstans på eftermiddagen och tvingade hem mig har det varit en riktigt bra dag så här långt! Nu ska jag vila lite innan jag ska iväg till klubben och hålla kurs.

Av Jenny Tanghöj - 25 mars 2013 20:04

När man går på JB gymnasiet så har man varit ledig idag! Eller ja, lärarna kallar det för studiedag och jag kallar det du-är-fri-att-göra-vad-du-vill-dag, underskatta aldrig sånna! Dagen började med lite plugg, sen åkte jag och mamma tillsammans med dom fyrbenta ut till klubben för att träna vilket gick bra för både Zenta och Kex. Har nästan glömt bort hur kul det faktiskt är att träna med Kex. Men idag körde vi faktiskt ett lite mer riktigtpass, och hoppsan så kul det va! Kex strålade av glädje och bjöd på dom mer knasiga glädjeskutten. Härliga hund! Bara det gör så man flyter på små moln hela dagen. På det blev det också slagsta glass i solskenet och fina ord från Stefan på rehab där mamma och Kex varit på morgonen. Han sa att man såg tydlig skillnad på Kex från det att vi var där med henne första gången! Hon visar fortfarande lite i skritten men ger annars inga tecken på att ha ont, härligt att det går framåt! Snart ska vi få ett träningsprogram att köra efter här hemma också. Bra tider nu och jag känner mig gladare än på länge även fast än skoltröttheten hänger över en. Men 3 dagar och sen är det lov! Sköööööönt till max!

Av Jenny Tanghöj - 18 mars 2013 18:20

Har lust att slå på något riktigt hårt. Tröttheten hänger över mig liksom frustrationen och stressen. Har lust att dra täcket över huvudet och stanna där under tillsammans med massa gott käk och min mysiga Kex. Tur att hon finns och lyser upp vardagen med hennes små upptåg och glada miner

Av Jenny Tanghöj - 17 mars 2013 17:49

Ligger i min säng och är sådär lagom irriterad. Dålig dag. Hejdå.

Av Jenny Tanghöj - 15 mars 2013 00:55

Ligger i min säng och blir mer och mer avundsjuk på kex som ligger med huvudet på mitt bröst och sover. Jag börjar bli trött på att jag aldrig kan sova och inte gör jag det bättre heller när jag stoppar musik i öronen och plockar upp mobilen. Skönt är det i alla fall att vara hemma från Tyskland! Allt har gått bra på resan och än en gång är jag otroligt tacksam över att både Kex och Zenta är så lätta att ha att göra med. Dom accepterar alltid läget dom befinner sig i och är inga problem att ha med sig någonstans. Att till och med inte ens klaga det minsta när man står i en överfull hiss med massa okända människor runt en värmer lite extra i mattehjärtat. Istället för att klaga över att stå ihopklämda med massa andra resande tar dom det istället lugnt och hälsar alla välkomna. Våra fina små vovvar. Det andra har också gått bra och man kunde såklart inte annat än att bli lite små kär i Baggins. Så nu är det bara att hålla tummarna några veckor och se om det möjligtvis blev några valpar eller inte.
Nu ska jag försöka sova igen. Skönt att man är ledig från skolan imorgon också ;) förresten! Är det möjligtvis någon som har bra tips på hur man kan somna lättare? Står snart inte ut med det här längre...

Ovido - Quiz & Flashcards