jennytanghoj

Alla inlägg under december 2012

Av Jenny Tanghöj - 31 december 2012 11:01

Tänk, sista dagen på 2012! Det känns faktiskt lite konstigt. 2012 har varit ett väldigt händelserikt och utvecklande år.

/Maria Brandel
talangläger


 
uppvisning i sporthallen



trääääääääning



vallning


tackat av Skogstorpsskolan



lägerjobbande



talangmatch mot Norge


födelsedagsfirande och Ulrik Munther


freestyle-uppvisning


gymnasiestart


träning av elitmomenten



mycket trevligt besök i Skåne och så vidare till Danmark


utbildad allmänlydnadsinstruktör + valpspecial



och tillslut en skadad liten Kex.


På det har jag träffat massor av nya människor och fått en hel del nya vänner också.


Målen för 2012 var: 

  • Jobba med glädjen i alla momenten!
  • Få ett förstapris i lydnadsklass 3
  • Starta Ungdoms-SM i LK3
  • Börja träna elit-momenten
  • Kex få titeln SE-UCH
 
Och jag tycker ändå att vi lyckats bra! På plan har jag oftast en engagerad och glad Kex som gör sitt bästa! Så det måste jag ändå säga är uppfyllt. 
1:a priset i lk 3 klarade vi i våras och grunderna till elitmomenten har vi nästan. 
De andra två målen blev det inte mycket av. Inget USM arrangerades i år så det var lite svårt att uppnå och det här med utställningar... haha, det blev inte mycket av den varan.
 
Jag tänker inte sätta upp några mål för nästa år. Vi ska skynda långsamt och vi får ta allt i den takt det kommer. Nu får 2012 bli en lärdom med massa fina minnen! Undra hur 2013 kommer se ut... please be nice to me.
Av Jenny Tanghöj - 30 december 2012 18:32

   


Igår var jag och Felicia nere på stan och det här var vad som fick följa med hem. Träningskläder från gina, lite smink och olja till håret från Kicks + två presenter till Ida och Felicia. Så nu är jag redo att ta det nya året med storm, haha ;) 

Av Jenny Tanghöj - 30 december 2012 14:26

   


Över en månad utan träning och det känns kan jag säga. Jag saknar det så förbaskat och jag märker hur Kex saknar det också. Platsliggning och sittande i grupp tröttnade vi på för länge sen här hemma. Dom bra dagarna kan vi ta för oss ett kort, kort fritt följ under någon utav promenaderna och jag känner hur både jag och Kex lyser upp. Men jag saknar våra störda träningspass, jag saknar den där känslan man fick när allt gått så bra - den där känslan av stolthet -, jag saknar glädjen på planen, jag saknar framstegen vi gjorde och jag saknar tillfällena när Kex fick visa hur glad och lycklig hon är och fick ha sina "Kex-fnatt" utan att jag sätter andan i halsen. 


Av Jenny Tanghöj - 29 december 2012 13:15


Nu kör vi på bloggbyte igen. Är så trött på blogg.se och allt krångel som hör till där. Välkomna hit istället! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards